maandag 29 juni 2015

Bevalling Amber

Zaterdagavond was Amber zichzelf al niet, de voortekenen konden we niet missen, ben bij haar gebleven nachts veel hijgen, onrustig, en niet weten wat ze wou.

Gistermiddag rond 12.00 uur is de eerste pup geboren, in bijna 2 uur tijd 4 pups op de wereld gezet.
Daarna had ze een pauze ingelast van 2 uur en wat geslapen en daarna werd pupje nr. 5 geboren om 14.45 uur.
Binnen 3 kwartier kwamen er 3 pups en pupje nr. 8 kwam pas om 20.00 uur, daarna heeft Amber nog pittige naweeën gehad.
Maar alles draait nu op volle toeren en Amber is een zorgzame moeder voor haar pups.
Ik heb er nog geen bandjes bij vermeld want die worden nog omgewisseld.

De namen van de pups.
Zwart  teefje              Ira     -      aarde
Zwart  reutje             Inoa     -    betoverend
Zwart  reutje              Ilar     -    vrolijk
Zwart  reutje              Imad  -     kracht
Zwart/blond reutje     Iram  -     stralend
Blond teefje               Ila  -        oplettend
Blond reutje               Itai    -     vriendelijk
Blond reutje               Imar  -     sterk

De aankomende eigenaren mogen zelf een roepnaam bepalen dit is alleen wat er op de stamboom komt, de naam heeft een betekenis die staat er achter vernoemd. Maar dit is iets wat ik zelf leuk vond om te mogen doen.

3 opmerkingen:

  1. Dank je wel, vind ze zelf ook wel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Atie, een beetje late reactie (ik was een weekje weg) maar nog heel hartelijk gefeliciteerd met de kinders van Amber!! En, inderdaad leuke namen met mooie betekenissen. Je snapt natuurlijk dat ik Iram de mooiste naam vind :-) Als ik de nieuwe eigenaar zou worden (wat dus niet zo is) dan zou ik hem deze naam laten houden! Lieve groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen